Als teammanager in de regio  Zutphen-Lochem en Twente ben ik sinds 2011 werkzaam bij HDMH. Ik heb een pracht functie, ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk. Al woon ik op een uur afstand van mijn werk, ik geniet al van de tocht er naartoe. De natuur, het luisteren naar de radio en mijn gedachten over wat deze dag mij weer brengen gaat.

In totaal werk ik met 6 teams, verschillende teams op verschillende locaties, maar allen met dezelfde drijfveer. We werken vanuit de kernwaarden van Humanitas DMH en “Bram voelt zich gelukkig en doet ertoe”.

Als ik aan kom op een van de locaties en zie hoe de mensen met plezier en passie hun werk doen, maakt mij dat trots dat ik samen met hen de visie van Humanitas DMH kan uitdragen. Dat wij samen naast onze cliënten staan en deel mogen uit maken van hun leven. Buiten de visie van HDMH om heeft ook elk team hun eigen doelstellingen en "missie”. Persoonlijk leiderschap en kwaliteiten benutten is een groot goed voor mij.  Maar vooral dat je ook jezelf kunt zijn.

En natuurlijk ben ik ook manager , dus bedrijfsmatig is er veel werk, maar ik werk met ziel en zakelijkheid en Humanitas DMH maakt dit ook mogelijk. Soms komen er ook dingen voorbij die minder leuk zijn, maar de samenwerking maakt dat het wordt opgepakt en er weer een positieve draai aan gegeven wordt. 

Als coördinator Facilitair & Arbo ben ik een spin in het web binnen onze landelijke zorginstelling. Onze 80 locaties hebben een grote vrijheid als het gaat om facilitaire zaken maar toch worden door mij, centraal, de risico’s op het gebied van facilitair en arbo beheerd. 

Een dag is dan ook nooit hetzelfde. Hoe zo’n dag er dan uit kan zien?

In de ochtend start ik met een afspraak met een leverancier om te monitoren wat de status is van het onderhoud van alle brandmeldinstallaties. Ik bespreek de risico’s van een zorgwoning en maak afspraken over de aanpassingen. Vervolgens ga ik om tafel met collega’s van de ondersteunende diensten. Samen brengen we in kaart hoe het proces van een contractbeheersysteem eruit zou moeten zien. En wel op zo’n manier dat de gehele organisatie profijt heeft van dit nieuwe digitale proces. Dan eet ik een broodje in ons restaurant waar cliënten iedere dag hun best doen om iets lekkers te maken. 

Tussendoor verwerk ik mijn mail en in de middag staat er een overleg met de OR om ze bij te praten over veilig en gezond werken. Dan belt er een teammanager die graag advies wilt over een nieuw te plaatsen keuken. Ik geef aan waar hij op moet letten bij het beoordelen van een offerte. De dag sluit ik af met mijn collega coördinator huisvesting. Samen rijden we nog even naar een locatie die gerenoveerd wordt om te zien hoever de aannemer is en waar er nog bijgestuurd moet worden.

Na zo’n dag …….. heb ik een voldaan gevoel. Als vraagbaak en adviseur sta ik klaar voor alle medewerkers binnen de organisatie. Van huishoudelijk medewerkers tot onze bestuurder. Dit binnen een organisatie die continu in ontwikkeling is, een open cultuur heeft en laagdrempelig is. Waar ik  veel vrijheid binnen mijn functie krijg en fouten mag maken. Daarnaast is er veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en niet onbelangrijk zijn we een sportieve organisatie!  

Laat ik beginnen met uit te leggen wat de cliëntenadministratie is. Hoewel onze naam anders doet suggereren hebben wij niet direct contact met onze cliënten. Maar door onze collega's in het land zo goed mogelijk te ondersteunen hebben wij zeker invloed op het welzijn van onze cliënten! 

Humanitas DMH levert door bijna heel Nederland zorg met diverse financieringsvormen. We hebben veel contact met de 17 zorgkantoren en +/- 150 gemeentes. Elke gemeente heeft weer zijn eigen "regeltjes" dit maakt ons werk uitdagend! Geen dag is bij ons hetzelfde.

Samen met de andere 3 dames op de cliëntenadministratie doen wij er alles aan om alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.  Sinds kort zijn we van start gegaan met het anders inrichten van onze werkzaamheden. We hadden het gevoel dat het beter kon, dat we er ook voor onszelf meer uit konden halen. En dan krijgen we ook de vrijheid om dat op te zetten en uit te proberen.    

We werken nu dus met een regio-indeling. We hebben 3 regio's in het land. Zo werk ik nu voornamelijk voor regio Zuid. De contacten met collega's uit deze regio worden nu veel directer en ik leer hen beter kennen. Laatst bezocht ik bijvoorbeeld Homerun Den Bosch voor een overleg, ontzettend leuk en leerzaam om collega's en cliënten in het land te ontmoeten! Ik kijk ernaar uit om dit verder uit te breiden, wat fijn dat hier ruimte is voor eigen initiatief en ontwikkeling!

Humanitas DMH is voor mij een organisatie waar mensen werken die pro-actief zijn en kritische vragen stellen. Je mag bij ons je eigen inbreng hebben en tegelijkertijd wordt van je verwacht dat je open staat voor anderen. Goed kunnen luisteren, vragen stellen en nieuwgierig zijn vinden we belangrijk. Leiding geven doen we door ruimte en aandacht te geven en medewerkers kansen te bieden.  

Werken bij Humanitas DMH is voor mij nooit saai. Telkens word ik door collega’s uitgedaagd om mee te denken en vooral te doen! En mijn kwaliteiten worden optimaal benut. Ik mag mijn ideeën inbrengen en uitvoeren. Het allerleukste aan mijn werk is het werken met anderen aan de groei en verbetering van de organisatie. Voorbeelden hiervan zijn het maken van een opleidingstraject voor Homerun, het meedenken over arbeidsmarktcommunicatie en het verbeteren van de kwaliteit. 

Bij Humanitas DMH vinden we het heel belangrijk dat onze mensen zich gelukkig voelen en ertoe doen. Daarom besteden we ook veel aandacht aan het binden en boeien van medewerkers. In alles wat ik doe, doe ik mijn best om een steentje bij te dragen aan het geluksgevoel van cliënten en medewerkers. En dat doe ik met veel plezier. 

De ambtelijk secretaris verzorgt alle inkomende en uitgaande post van de raad, en houdt het (digitale) archief bij. Door mijn kennis en ervaring adviseer ik de raad over onderwerpen die de raad behandelt, niet om mijn persoonlijke mening te delen, maar om inzicht te geven in wetten en regels, maatschappelijke ontwikkelingen, en in het eigen archief van de raad. Een groot deel van mijn tijd gaat naar het ondersteunen van de vergaderingen: van het opstellen van de agenda en notuleren tot inhoudelijk adviseren. Daarnaast ben ik contactpersoon voor de raad en ondersteun ik de leden om hun werk voor de raad te kunnen doen. Naast de vergaderingen kan ik mijn tijd flexibel inzetten. Vaak werk ik op het centraal bureau, maar ook regelmatig op flexplekken op andere locaties of vanuit huis (eventueel ’s avonds als de kinderen op bed liggen). Ik vind het belangrijk dat processen soepel verlopen, en stuur liever in het weekend post aan de raad door aan de leden, dan dat de post wacht ‘tot ik weer op het secretariaat beman’.

Medezeggenschap gaat over meer dan alleen (bestuurlijke) besluiten goedkeuren of afwijzen. De raad denkt mee over wat centraal geregeld moet worden –en voor iedereen binnen Humanitas DMH geldt– en wat lokaal of individueel geregeld kan worden. Ook denkt de raad mee hoe iedere belanghebbende voldoende invloed heeft op wat hen aangaat. Dat spel van Samenzeggenschap vraagt om vertrouwen, durf en openheid. Maar Samenzeggenschap vraagt zeker ook om een cultuur waarin we fouten kunnen maken, willen leren, en met elkaar in gesprek blijven.

Met elkaar in gesprek blijven –elkaar vertellen waar je aandacht voor hebt, waar je trots op bent, en ook waarmee je worstelt– daar draag ik met plezier mijn steentje aan bij.

Mijn werk is elke dag anders en zeer veelzijdig. Vragen beantwoorden van medewerkers en hun verder helpen in hun werkzaamheden, het bestellen van hardware en het uitleveren van hardware. 

Dit heb ik mogen ervaren. Dertien jaar geleden ben ik als invalkracht als assistent begeleider en slaapwacht begonnen bij een woonlocatie in Den Bosch. Binnen de jaren dat ik werkzaam ben bij Humanitas DMH heb ik mij ontwikkeld van assistent begeleider naar begeleider naar ICT servicedesk medewerker en nu als supportoffice medewerker.

Sinds ik bij Humanitas DMH ben komen werken ga ik iedere dag met heel veel plezier naar mijn werk. Werken bij deze club voelt als een warm bad. Collega’s zijn oprecht geïnteresseerd in wat je doet en wie je bent. Er heerst een hele open cultuur en iedereen is super gedreven.

Als iemand vraagt wat doe je nou eigenlijk daar? Dan is mijn antwoord tegenwoordig; “Ik doe elke dag leuke dingen en ik krijg alle vrijheid om mijn werk zo goed mogelijk te doen.” Wie wil dat nou niet! We hebben samen een doel voor ogen, namelijk onze cliënten een zo mooi mogelijk leven bezorgen. Daar zijn we samen met de cliënten en hun verwanten elke dag keihard mee bezig. En het loont!

Binnen de HR-afdeling houd ik mij bezig met werving en selectie en arbeidsmarktcommunicatie. Dus hoe bereiken wij de mensen die graag bij ons willen komen werken en hoe zorgen we er samen voor dat zij ook bij ons blijven werken. Er is veel oog voor persoonlijke ontwikkeling, het optimaal benutten van talenten en we willen dat dat ook onze medewerkers gelukkig zijn en er toe doen.

In een arbeidsmarkt waar de tekorten steeds groter worden is het best een uitdaging om aan goede mensen te komen. Maar ik geloof in de kracht van onze organisatie en in de kracht van onze medewerkers. Door ons verhaal te vertellen, te delen en uit te dragen op elk niveau binnen en buiten de organisatie kunnen we nieuwe medewerkers bereiken.

Wie weet ben jij straks mijn nieuwe collega we kijken uit naar je komst en alles wat je mee brengt. Neem snel een kijkje op onze website en ik maak graag kennis met jou!

"Door mijn studie heb ik een passie voor communicatie ontwikkeld. Na een stage bij een commercieel bedrijf vond ik het tijd om eens een andere tak van sport te bekijken. Het werken bij de communicatie-afdeling van Humanitas DMH brengt me erg veel plezier. 

Het vertellen van de verhalen van onze cliënten en medewerkers is elke dag weer een feest. Soms word ik benadert met leuke verhalen en andere keren kom ik zelf een leuk nieuwtje op het spoor. Het leuke aan mijn werk vind ik dat ik kan laten zien wat er binnen onze organisatie gebeurt. 

Uit het schrijven van blogs voor onze website haal ik erg veel voldoening. Het is leuk om te zien dat de verhalen die wij als Humanitas DMH delen, een hele brede doelgroep aanspreekt en dat posts en berichten veel interactie uitlokken.

Zo nu en dan trek ik het land in om de verhalen van cliënten te kunnen vertellen. Elke locatie is weer totaal verschillend en je kan je nooit echt voorbereiden op wat er komen gaat. De ene keer loop je de deur uit met een dosis aan informatie en de andere keer moet je wat creatiever zijn. Desondanks is het elke keer weer een leuke ervaring en is het aan mij om het op een leuke manier te verslaan. 

Het werken op de communicatieafdeling is geen dag hetzelfde, dat is wat het zo leuk maakt. Ik werk in een leuk en gezellig team en er is naast hard werken altijd wel tijd voor een lolletje. 

De mensen bij Humanitas DMH is een hele belangrijke factor geweest toen ik de keuze had gemaakt om hier in dienst te komen. En ik kan gelukkig ook zeggen dat de mensen met wie ik werk het plezier vergroten om naar het werk te gaan. 

Ik ben onder andere verantwoordelijk voor het aansturen van F&C medewerkers, dit is al een heel zelfstandig team. Zij verwerken alle inkopen, bankbetalingen, kassen en opbrengsten in de financiële administratie. 

Vanuit de financiële administratie controleren we de maandelijkse financiële cijfers om tot een betrouwbaar resultaat voor locaties en heel Humanitas DMH te komen. De cijfers worden maandelijks gepresenteerd in ons dashboard. 

De maandcijfers leiden weer tot jaarcijfers welke worden gepresenteerd in de jaarrekening van de organisatie. Samen met het team bereiden we de jaarrekening voor en bijbehorende specificaties en staan we klaar voor de vragen van de accountant. 

Het stukje voor de verwerking van kosten en opbrengsten zijn de processen om tot verwerking te komen. We willen dit zo makkelijk en efficiënt mogelijk maken en interne controles in bouwen om eventuele onjuistheden in het proces al te detecteren. We blijven onze processen verbeteren en up-to-date te houden met de maatschappij. Het is een uitdaging om de locaties in het land te ondersteunen en om processen te standaardiseren zonder de locaties beperkingen op te leggen. 

Ik houd mij ook bezig met advisering in financiële vraagstukken/processen en hieruit kunnen eventueel ook projecten uit voort komen. Mijn functie valt rechtstreeks onder Directeur F&C en ik rapporteer en overleg met haar over de belangrijkste zaken die spelen. 

Wat maakt het nou leuk om ergens te werken? Voor mij was dat een reële vraag die ik mijzelf in de zomer van 2016 stelde. Vanuit verschillende banen in de commerciële sector merkte ik dat ik steeds meer een connectie met het ‘eindproduct’ of ‘de dienst’ begon te missen. Deze hadden wel een maatschappelijk raakvlak, maar ik had er weinig invloed op. Ik wilde weten waarom ik mijn werk deed en voor wie. Ik wilde er toe doen. Toen ik kort bij Humanitas DMH aan de slag was gegaan en mijn collega van de huishoudelijke dienst mij trots als een pauw vertelde dat hij een vast contract had gekregen wist ik dat dít het leuk maakte om ergens e werken. Deze collega is namelijk óók een cliënt van ons en al mijn werk zou er uiteindelijk toe leiden om hém er toe te laten doen. Iets wat mijn collega’s duidelijk was gelukt.  

In de organisatie mag ik mij bezighouden met allerhande kwaliteitsvraagstukken. Zo werk ik op dit moment aan een project rondom kennis en informatiemanagement, optimaliseer samen met een afspiegeling van de organisatie het cliëntervaringsonderzoek en beheer ik ons kwaliteitsportaal.  

Binnen Humanitas DMH krijg je volop ruimte om al jouw kennis en ervaring in te zetten en jezelf breder te ontwikkelen. Er wordt echt naar jou gekeken. Als medewerker, maar vooral ook als mens. 

Alweer 10 jaar werk ik met veel plezier bij Humanitas DMH, in een ondersteunende functie op het Centraal Bureau. Mijn werkzaamheden bestaan bijvoorbeeld uit het organiseren van een individuele BHV-training of een teamtraining agressie, communicatie en conflicthantering. Daarnaast begeleid ik de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Wat mijn werk zo leuk, bijzonder en divers maakt, is dat je faciliterend bent naar alle teams en collega’s. In het hele land; op een woonlocatie, ambulant of op kantoor. Van Ter Apel tot Tiel, en van ’s Gravenzande tot Amsterdam!

Veel contact met collega’s vind ik prettig en daar haal ik veel energie uit. Via de telefoon, de mail en tijdens persoonlijke gesprekken. Zo komen collega’s, die ik gesproken heb via de telefoon, regelmatig even langslopen als ze op het CB zijn, om het gezicht erbij te zien en een praatje te maken. Zodat we elkaar wat beter leren kennen en meer weten over elkaars rol en functie. 

Het is elke dag weer een uitdaging om van een vacaturemelding een inspirerende en wervelende vacaturetekst te maken in samenwerking en overleg met elkaar. Ook is het mooi om trainingen te organiseren en te plannen. Zowel voor teams als voor individuele collega’s die nauw verbonden zijn met onze cliënten. Want daar doen we het voor, voor onze cliënten. Daar werken we samen voor en samen proberen we elkaar zo veel mogelijk te helpen en ondersteunen omdat onze cliënten gewoon de beste zorg verdienen. Zorg en ondersteuning op een niveau van wereldklasse.